دکوراسیون داخلی, کابینت, همه مقاله ها

معرفی انواع مدل شومینه + همراه قاب های چوبی مخصوص شومینه

انواع مدل شومینه با فریم چوبی

شومینه یکی از وسایل گرمایشی زیبا و نوستالژیک در دکوراسیون منزل است، اما امروزه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته، جنبه تزئینی آن بیشتر از جنبه کاربردی آن اهمیت پیدا کرده است. با در نظر گرفتن نقشی که شومینه در زیباسازی خانه ایفا می کند، انواع مختلفی از این واحد با طرح های مختلف ساخته شده است که هم در دکوراسیون با تم سنتی و هم در دکوراسیون مدرن قابل استفاده است. بر این اساس است که امروزه انواع شومینه های قاب چوبی یا طرح های شومینه قاب چوبی به بازار عرضه می شود تا تا حد امکان مشابه نمونه های اولیه و سنتی خود باشد.

قاب و فریم شومینه و تاثیر آن در دکوراسیون منزل

نصب شومینه با اسکلت چوبی راه حل مناسبی برای زیباتر شدن فضای خانه و اینکه بتوان از مزایای داشتن شومینه استفاده کرد. اگرچه شومینه یک وسیله گرمایشی است اما در عصر امروز نمی توان تاثیر آن را در زیبایی خانه و حس مثبتی که در فضا ایجاد می کند نادیده گرفت.

انواع شومینه های چوبی در هر سبکی از دکوراسیون منزل استفاده می شود و حتی در خانه های کوچک و قابل حمل نیز جایگاه خود را حفظ کرده است. برای مصرف بهینه و کمتر انرژی، طراحی شومینه با قاب چوبی راه حلی جایگزین برای حفظ ظاهر سنتی و تزئینی آن و کاهش اتلاف انرژی است. طرح شومینه قاب چوبی در واقع می تواند شامل هر مدلی باشد که با قاب چوبی زیبا تمام شده باشد.

تفاوت شومینه چوبی با شومینه چوب سوز چیست؟

شومینه هیزمی یا هیزمی مدلی است که سوخت آن هیزم و چوب باشد. به عبارت دیگر شومینه چوبی همان شومینه چوبی است. در نوع هیزم به جای گاز از چوب و چوب به عنوان سوخت استفاده می شود. اگرچه این مدل زیبایی منحصر به فردی دارد که در هیچ نوع شومینه ای دیده نمی شود، اما تنها در فضاهای بزرگی که اتاق دارای اکسیژن کافی است می توان از آن استفاده کرد.

از طرفی در شومینه اسکلت چوبی تنها فریم اطراف آن چوب است و می توان از سوخت های مجاز در داخل شومینه استفاده کرد. چوب، الکل، گاز و غیره مواد سوختی هستند که می توانند در تمامی مدل های شومینه های چوبی بسوزند. اگر ترجیح می دهید از چوب به عنوان سوخت استفاده نکنید، می توانید سرامیک های طرح دار چوبی را که با گاز مشتعل می شوند جایگزین کنید.

ویژگی های شومینه فریم چوبی

با طراحی شومینه با قاب چوبی می توان زیبایی نهفته در طبیعت چوب را تا حد زیادی احیا کرد. انواع شومینه با ساخت چوب یکی از راه حل هایی است که حس نوستالژیک و زیبای چوب را القا می کند و مشکل داشتن شومینه چوبی را ندارد.

انواع شومینه با نازک کاری چوبی با چیدمان خانه به هر سبکی هماهنگ است و دلیل این امر هماهنگی نهفته در جوهره طبیعی چوب است. با توجه به اینکه شومینه یک وسیله گرمایشی است، قاب چوبی می تواند گرما و زیبایی خود را بیشتر به محیط بتاباند.

فریم های چوبی به راحتی قابل نگهداری هستند و حتی اگر از مدل خسته شدید یا آسیب دیدند، می توانید به راحتی آن را با مدل جدید تعویض کنید و به همین راحتی تنوع ایجاد کنید.

شومینه های چوبی نیز از نظر طرح و مدل بسیار متنوع هستند و با توجه به سبک چیدمان منزل به راحتی می توانید طرح و مدلی را سفارش دهید که هماهنگی بیشتری با مبلمان شما داشته باشد.

طراحی شومینه با قاب چوبی حتی با مدل های کلاسیک فضای زیادی را اشغال نمی کند و برخلاف گذشته که شومینه ها قسمت زیادی از فضا را اشغال می کردند نیاز به فضای زیادی ندارد.

انواع قاب چوبی شومینه با طرح های کلاسیک و مدرن

طراحی شومینه با توجه به فضای خانه و سبکی که دکوراسیون داخلی بر روی آن طراحی شده است متفاوت است. مدل‌های جدید شومینه‌ها با نمونه‌های معمولی که در دو سه دهه اخیر توزیع شده‌اند تفاوت اساسی دارند و در هر سبک ظاهری بسیار شیک دارند و چیدمان خانه را زیباتر می‌کنند. توجه داشته باشید که انواع شومینه ها جزء اصلی دکوراسیون ها به سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و روستیک هستند و معمولا در طراحی استفاده می شوند.

شومینه شما می تواند از هر نوع باشد. شومینه چوبی، شومینه گازی یا الکلی و … علاوه بر کارایی که دارند می توانند دارای یک قاب چوبی زیبا و متمایز باشند تا فضای نشیمن منزل شما را جذاب تر جلوه دهند. اگر شومینه قدیمی دارید و نیاز به تغییر مدل و طرح کلی آن دارید، با نصب و طراحی شومینه اسکلت چوبی می توانید با صرف هزینه کمی و ایجاد دگرگونی لازم، دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید.

شومینه چوبی کلاسیک

در طراحی شومینه با قاب چوبی می توان از مدل های مختلف این بخاری محبوب استفاده کرد. یکی از زیباترین انواع شومینه با اسکلت چوبی مدل های کلاسیک هستند که با منبت کاری ها و کنده کاری های زیبای خود دل هر فردی که ذوق هنر داشته باشد را به دست می آورد. با انتخاب مدل شومینه چوبی کلاسیک می توانید فضایی زیبا و مجلل را در خانه خود ایجاد کنید. طرح شومینه قاب چوبی به سبک کلاسیک را می توان جدیدترین مد در زمینه دکوراسیون منزل کلاسیک دانست زیرا به عنوان نگینی در دکوراسیون منزل می درخشند و خودنمایی می کنند.

دنبال مدل های سه بعدی مرتبط با قاب چوبی هستید ؟ اینجا کلیک کنید!

انواع شومینه با قاب چوبی کلاسیک از آنجایی که یکی از اجزای اصلی این چیدمان هستند، دارای تزئینات تزئینی و سنتی متفاوتی هستند. مدل شومینه چوبی کلاسیک با طرح منبت علاوه بر اینکه یکی از مجلل ترین مدل های شومینه است، با سبک کلاسیک نیز سازگاری دارد. در مدل کلاسیک طرح شومینه چوبی به همراه منبت کاری و قطعات کنده کاری شده بیشتر از نمونه های دیگر فضای نوستالژیک و اروپایی را در خانه تداعی می کند.

نازک، سنتی، هخامنشی، اروپایی و… طرح ها از جمله رایج ترین مدل های شومینه با قاب چوبی هستند.

یک شومینه مدرن ساده با قاب چوبی

در مدل شومینه چوبی مدرن شومینه بدون تزئینات اضافی بوده و به صورت مدرن و جدید طراحی و اجرا شده است. نمونه های مدرن از شومینه های سنتی و کلاسیک کمتری ندارند و اتفاقاً به زیبایی این سبک کمک می کنند. اما همانطور که می دانید سادگی یکی از عناصر سبک مدرن است که همیشه در دستور کار طراحان این سبک قرار دارد. مدل ساده شومینه چوبی یکی از جذاب ترین نمونه هاست که از نظر زیبایی بسیار مشخص و جالب به نظر می رسد.

طراحی مدرن شومینه با قاب چوبی حتی در خانه های کوچک و مینیمال نیز کاربرد دارد. اگر خانه کوچکی دارید و می خواهید این وسیله محبوب و زیبا را داشته باشید، می توانید با طراحی یک شومینه با قاب چوبی به این آرزو برسید. مدل شومینه چوبی اگرچه کاربردی است اما قیمت پایین تری نسبت به مدل های دیگر دارد و برای داشتن یک شومینه جذاب نیازی به پرداخت هزینه زیادی ندارید.

ساخت شومینه با قاب چوبی

هر مدل شومینه ای که مناسب فضای منزل شما باشد می تواند یک قاب چوبی زیبا داشته باشد. انواع شومینه های چوبی در هر فضایی استعداد خاص خود را دارند و فضای خانه شما را به شومینه های چوبی سنتی نزدیک می کنند.

امروزه به لطف تکنولوژی انواع شومینه های اسکلت چوبی با قیمت های مناسب در بازار موجود است که می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود شومینه مورد نظر خود را سفارش دهید. مدل شومینه چوبی مورد نظر شما با دست یا دستگاه CNC قابل ساخت است.

CNC نوعی دستگاه حکاکی روی چوب است که می تواند انواع شومینه های قاب چوبی را برای مشتریان بسازد. برای این کار کافی است متریال مورد نظر را که می تواند ام دی اف فرآوری نشده یا چوب طبیعی باشد وارد کرده و سپس طرح مورد نظر را روی آن حک کنید.

مدل شومینه چوبی ساخته شده با دستگاه CNC به سلیقه مشتری رنگ آمیزی شده و پس از آماده سازی در محل مورد نظر نصب می شود.

برای طراحی شومینه با قاب چوبی لازم است با توجه به سایز و ابعاد مورد نظر خود طرح و مدل مورد نظر را از بین مدل های رایج در اینترنت انتخاب کنید. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های چوب و CNC مدل شومینه چوبی مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

برای سفارش قاب چوبی میتونید به این صفحه مراجعه نمایید

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست