دکوراسیون داخلی, منبت, همه مقاله ها

نکات مهمی که باید قبل از خرید نرده چوبی به آن دقت کنید!

نکات خرید نرده چوبی

نکات خرید نرده چوبی

میدانید که انواع نرده ها در قسمت های مختلف داخلی و خارجی ساختمان ها برای افزایش ظاهر و زیبایی و همچنین افزایش امنیت پله ها استفاده می شود. در این مطلب به بررسی انواع نرده چوبی مخصوصا نکات خرید نرده چوبی که به کمک صنایع چوبی های وود ساخته می شوند را ارائه می دهیم. برای کمک به شما عزیزانی که احتمالا قصد خرید نرده چوبی برای ساختمان خود را دارید، در این رابطه نکات مهم و اساسی که قبل از انتخاب نرده چوبی باید به آن توجه کنید را برای شما در این مطلب آورده ایم.

معرفی انواع نرده چوبی

باتوجه به یک اصل می توان انواع نرده های چوبی را با توجه به کارکرد آنها طبقه بندی کرد. اگر در حال طراحی یا آماده سازی یک ساختمان تجاری یا مسکونی هستید، ممکن است برای بخش های زیر به نرده چوبی مناسب نیاز داشته باشید:

  • ورودی ساختمان
  • راه پله بین بلوک ها
  • بالکن یا تراس
  • راه پله داخلی خانه های دوبلکس، تریپلکس
  • باغ ها

زمان انتخاب نرده چوبی مناسب برای هر یک از این مورد ها، یک نکته مهمتر از موارد دیگر است، به عنوان مثال نرده های ورودی ساختمان یا نرده های پله های داخلی بلوک ها به طور موثر بر ظاهر ساختمان تأثیر می گذارد و بنابراین، در این موارد توجه به زیبایی و منحصر به فرد بودن نرده چوبی در کنار کیفیت مناسب بسیار حائز اهمیت است. یعنی در انتخاب نرده باغ اول از همه باید به کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب و اقتصادی توجه کرد.

متریال برای نرده چوبی

هنگام انتخاب نرده مناسب، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید شرایط محیطی است که نرده در آن نصب خواهد شد. برای این کار ابتدا پاسخ سوالات زیر را مشخص کنید:

  • آیا نرده چوبی باید در هوای مرطوب یا خشک استفاده شود؟
  • آیا نرده به داخل ساختمان متصل است یا به بیرون؟
  • راه پله مورد نظر چقدر ترافیک و کاربری خواهد داشت؟

پاسخ به این سوالات شما را به انتخاب چوب و مواد اولیه مناسب برای نرده مورد نظرتان سوق می دهد. برخی از افراد علاقه مند به استفاده از قسمت هایی از طبیعت در فضای داخلی ساختمان خود هستند و به همین دلیل بر استفاده از چوب به عنوان ماده اولیه نرده ساختمان خود تاکید دارند.

می توانید از سه نوع چوب برای نرده استفاده کنید:

  • بلوط: یکی از معروف ترین چوب های ساخت نرده چوبی است که مقاومت و زیبایی بالایی دارد. اما به نسبت کیفیت و زیبایی که دارد قیمت بالاتری نسبت به سایر چوب ها دارد.
  • راش: درختی است که به صورت گل های قرمز، زرد و قهوه ای از نواحی شمالی ایران به دست می آید. با اینکه از استحکام و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است، برخی نقش ها و امواج طبیعی چوب بر روی آن دیده می شود. گاهی از این نقطه به عنوان نقطه ضعف او یاد می شود.
  • روسی: به صرفه ترین چوب برای ساخت نرده است که به دلیل قیمت مناسب، مقاومت کمتری در برابر ضربه و خراش دارد.

نرده چوبی پلاستیکی

از مواد اولیه دیگری نیز برای ساخت نرده های چوبی استفاده می شود. که در صورت عدم تاکید از چوب درختان باید مستقیماً در ساخت نرده های ساختمان خود استفاده شود. شما می توانید این مجموعه از نرده ها را سفارش دهید. نرده پلیمری که به صورت کامپوزیت به نام چوب پلاستیک تولید می شود. زیبایی آن همین است. که نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد. دیگر لازم نیست نگران آسیب دیدن نرده های ساختمان خود باشید. حصار پلیمری یا درخت پلاستیکی در واقع از خاک اره ساخته شده است. ترکیبی از مواد اولیه طبیعی به شکل گرانول هایی به نام پلیمر است. این نوع نرده چوبی به ویژه برای استفاده در مناطق مرطوب و دائماً بارانی مناسب است، زیرا در برابر رطوبت بسیار مقاوم و مقاوم است. علاوه بر این، قیمت نرده پلیمری کمتر و مقرون به صرفه تر از نمونه های قبلی است.

نرده طرح چوبی

اگر به نرده های چوبی زیبا علاقه دارید. اما موضوع همین است، برای ساختن این حصارها باید درختان را قطع کرد. یا می خواهید با صرف هزینه کمتر زیبایی نرده های چوبی را به خانه یا ساختمان تجاری خود بیاورید. بهترین انتخاب برای شما نرده پلیمری چوبی یا ABS است. که به عنوان جایگزین نرده چوبی تولید می شود. این نرده چوبی از نوعی پلیمر به نام ABS ساخته شده است. که بر پایه مواد آلی و میعانات روغنی است و ظاهر آن متفاوت است. با تکنولوژی امروزی به راحتی می توان آن را به اشکال و فرم های دلخواه ساخت، بنابراین نرده های طراح چوبی که به این صورت تولید می شوند. از نظر کیفیت ساخت، حتی ممکن است. آنها باید زیباتر و کاملتر از نرده های چوبی باشند. ماده اولیه این نرده در واقع پلاستیکی بسیار مستحکم و بادوام است که به دلیل بازیافت پذیری سازگار با محیط زیست بوده و در ساخت نرده های ABS نیازی به قطع درختان نیست.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست