کابینت, همه مقاله ها

نسل جدید کابینت مدرن اروپایی

کابینت مدرن اروپایی
در سال های اخیر، کابینت آشپزخانه تحولات بسیاری تجربه کرده است؛ برای متوجه شدن این تحولات کافیست به شوروم برندهای لوکس مربوط به آشپزخانه سر بزنید تا ترندها را یا اصطلاحا مد روز را از نزدیک ببنید. کابینت مدرن اروپایی یکی از همین تغییرات و تحولات است که بسیار طرفدار پیدا کرده است.گنجاندن مدل های مختلف کابینت اروپایی در حال و هوای خانه های ایرانی، می تواند دکوراسیون منزلتان را به سطح جدیدی از زیبایی برساند. با این حال، تبدیل کردن دکوراسیون منزل به یک اثر هنری و کاربردی، دشواری های مخصوص به خود را دارد که اگر حل نشده باقی بمانند، مانع دستیابی شما به طرح مورد علاقه تان خواهد شد. این دشواری ها که شکل مواجهه ی شما با همگی آن ها، به صورت مستقیم روی نتیجه کار شما تاثیر می گذارند، باید تا پیش از ورود به مراحل عملیاتی کار، حل شده باشند.دشواری های ذکر شده در بالا، به طور کلی در ۳ دسته تقسیم می شود:

  • بحث انتخاب طراح و سازنده
  • شناسایی فضا و بیان کاربردها و انتظارات شما از کابینت
  • تصمیم گیری در مورد ریزه کاری ها با توجه به دکوراسیون کلی منزل شما

برای اطلاع از قیمت کابینت و خرید کابینت با هر متریال و مدلی که مد نظر شماست، با کارشناسان ما در “های وود” تماس بگیرید.

طراحی کابینت مدرن اروپایی

قبل از صحبت در مورد مسائل مربوط به طراحی، شاید برای شما پیش بیاید که اصلا “منظور از کابینت مدرن اروپایی چیست؟” و الان قصد داریم که در این خصوص صحبت کنیم. برای جواب این سوال، کافیست به فیل ها و سریال های خارجی رجوع کنید تا متوجه تفاوت دکوراسیون داخلی آن ها با منازل ما شوید. دکوراسیون های اروپایی و خارجی، کاملا خلوت تر از دکوراسیون های ما ایرانیان است؛ عموما وسایل اروپایی از چوب ساخته شدند.

از این رو، هماهنگی کابینت مدرن اروپایی با دکوراسیون های داخلی ایرانیان کمی سخت است اما لذت بردن از نتیجه نهایی آن، سختی آن را دلپذیر می کند.

کابینت مدرن اروپایی، کابینتی از جنس چوب است که اجزای مختلف آن، چهارچوب مشخصی ندارند. فاصله این کابینت ها بین هم بسیار کم است و تنها، شیاری که بین درهای کابینت قرار دارد، فاصله آن ها است. ساختار کلی یک آشپزخانه مدرن اروپایی شامل یک قسمت جزیره مانند در مرکز آشپزخانه است و بسته به فضای آشپزخانه، کابینت مدل اروپایی در دورتادور محیط آشپزخانه نصب می شود. در دکورهایی که کمی کلاسیک هستند، آشپزخانه یکی از محیط های نورگیر خانه است که ساختار جزیره مانندی در قسمت ورودی آن قرار گرفته است.

ویژگی های کابینت مدرن اروپایی

کابینت به عنوان مهمترین بخش آشپزخانه، نقش پر رنگی در زیبایی دکوراسیون و راحتی شما دارد اما کابینت های نسل جدید، چه ویژگی هایی دارند؟

۱. متریال گرم و سرزنده در آشپزخانه مدرن

امروزه به کارگیری سنگ طبیعی و چوب در آشپزخانه های مدرن حرف اول را میزند؛ به عنوان مثال، می توان از سرامیک پرسلان برای بین کابینت ها و کانتر آشپزخانه استفاده کرد. کابینت تمام چوب در گذشته بسیار محبوب بود اما امروزه از تلفیق چوب در کنار سایر رنگ ها استفاده می شود. شاید باورتان نشود اما روکش طرح چوب حتی از کابینت چوبی هم محبوب تر شده است.

۲. خداحافظی با کابینت مدرن سفید

جدیدا برعکس همین سال های پیش، رنگ های تیره و مات طرفداران بیشتری نسبت به رنگ های روشن و سفید پیدا کرده و تقریبا ۲ سالی است که برندهای لوکس بازار، تولید کابینت های سفید و طوسی را کنار گذاشتند؛ البته این به این معنی نیست که کابینت سفید از رده خارج شده است. ما تنها روند تولید برندهای لوکس را برایتان بازگو کردیم.

۳. نسل جدید روکش های مصنوعی

شاید باورتان نشود اما روکش چوب طبیعی و رنگ کابینت “های گلاس اکلیلی” دیگر تنها گزینه های لوکس برای کابینت نیستند. امروزه روکش های مصنوعی، با تنوع بالایی که در طراحی و رنگبندی دارند برای آشپزخانه مدرن بسیار ایده آل، محبوب و لوکس هستند.

رایج ترین روکش ها با طراحی مدرن و شیک:

  • تاپ مات
  • سوپر مات
  • طرح چوب
  • طرح استیل
  • روکش طرح بتن

پ.ن: تمامی روکش های فوق تنوع در رنگبندی و پترن دارند.

۴. یکپارچگی در طراحی

در گذشته، کابینت آشپزخانه جزئیاتی از قبیل درب قابدار، ستون و سرستون داشت. در سبک مدرن، کابینت کاملا ساده طراحی می شود و این سادگی همچنان در نسل جدید همراه با یکپارچگی حفظ می شود؛ مثلا اگر از سنگ تیره برای بین کابینتی و کانتر استفاده می کنید، با استفاده از تناژی روشن تر تضاد در آشپزخانه مدرن خود ایجاد نمایید.

۵. یونیت های مجهز به یراق آلات و اکسسوری به روز

یراق آلات مدرن با بهره گیری از تکنولوژی روز تغییرات چشمگیری داشته و عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارند. یکی از برترین تغییرات، حذف دستگیره است؛ در حقیقت به جای دستگیره، از مکانیزم بازشوی کابینت لمسی و یا فشاری عمل می کند.

کشوهای بزرگ، کشوهای کنج و سوپر، فضایی مفید و کارآمدی را برای شما فراهم می کنند. با بهره گیری از اکسسوری کابینت می توانید از تمام فضای کشو و سایر بخش ها، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در نسل جدید کابینت، از یونیت های مشابه کشو به عنوان یونیت هوایی استفاده می شود که مجهز به مکانیزم جک دار هستند.

۶. خلاقیت در طراحی کابینت مدرن اروپایی

تصور کنید کابینت شما به طوری طراحی شده است که یونیت ها مثل باکس به نظر می رسند و با لمس سطح باکس، درب کابینت باز می شود. حال بخشی از این طراحی را با درب شیشه ای و قفسه بندی شده، تصور کنید که با یک نورپرداری حرفه ای به عنوان دکور مدرن ایفای نقش می کند. طراحان برندهای لوکس با خلاقیت در طراحی یونیت دکوری، آشپزخانه شما را دگرگون می کنند.

انواع کابینت اروپایی

انواع کابینت اروپایی را می توان از دو جنبه بررسی کرد:

  • جنبه اول مرتبط با بحث منطقه جغرافیایی است. اگر کابینت ها را از نظر فرهنگ جاری در کشورهای اروپایی را تقسیم بندی کنیم؛ در نتیجه این تقسیم بندی، کابینت های سبک ایتالیایی و فرانسوی، دو گروه محبوب در طراحی کابینت در کشورمان ایران است.
  • جنبه دوم مرتبط با میزان پیروی آن ها از مدرنیته است. کابینت ها را می توان بر اساس مفاهیم هنر و زیبایی نیز دسته بندی کرد و بر این اساس، کابینت ها به دو گروه مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شود.حالا که از جنبه های مختلف کابینت های اروپایی را بررسی کردیم، باید انواع کابینت اروپایی را نام ببریم:
  • کابینت کلاسیک اروپایی: عموما رنگ های طیف تیره دارند و هارمونیک تر از طراحی مدرن است
  • کابینت مدرن اروپایی: عمدتا دور یک جزیره طراحی و نصب می شوند که زیبایی، طرافت و کاربردی بودن را به صورت یک جا منزل شما هدیه می کند
  • کابینت ایتالیایی: در کابینت ایتالیایی، المان های خاص مثل شلف و قفسه به طور قطع دیده می شود؛ زیرا ایتالیایی ها، عاشق چیدن وسایلشان در قفسه ها هستند
  • کابینت فرانسوی: غالبا دورتادور آشپزخانه نصب می شوند

متریال ساخت کابینت مدرن اروپایی

متریال بستگی به مدل و سبکی که انتخاب می کنید، دارد اما عمدتا، کابینت های اروپایی از جنس چوب خالص یا MDF هستند. اگر سبک فرانسوی انتخاب کنید، ممکن است که از فلز هم استفاده شود.

جمع بندی

در نهایت می توانیم بگوییم که نسل جدید کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۲ و حتی پس از آن، طراحی ساده و در عین حال متفاوت و لوکس است. علاوه بر این بسیار کارآمد است.

برای خرید کابینت، کیفیت را فدای کمیت نکنید. کابینت خانه، چیزی نیست که هر سال آن را عوض کنید؛ پس در انتخاب خود دقت کنید یا برای مشاوره، با کارشناسان حرفه ای ما تماس حاصل فرمایید.

پیوند هایی که شاید برای شما مفید باشد :

لیست قیمت سر ستون چوبی

لیست قیمت نرده چوبی

لیست قیمت دستگاه cnc چوب

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست