کابینت, همه مقاله ها

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

امروزه نوع معماری ساختمان ها طوری شده که آشپزخانه تنها با یک اُپن و یا جزیره، از اتاف نشیمن یا حال و پذیرایی جدا شده؛ بنابراین انتخاب رنگ کابینت ‌‌ها در جذاب به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی خانه بسیار نقش پر رنگی دارد.

در گذشته معمولا ساخت خانه ها به گونه ای بود که فضای آشپزخانه از اتاق های اصلی جدا شده و به همین دلیل دکوراسیون آن کم اهمیت بود.

برای خانم های خوش سلیقه ایرانی، زیبایی و نظم خانه بسیار مهم است تا در آن احساس آرامش و راحتی کنند. یکی از بخش های مهم برای این کد بانوها که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند، آشپزخانه با دکوراسیونی منحصر به فرد است. آشپزخانه قلب خانه است و خانم ها برای اموری مثل پخت و پز و…. روز خود را در آن می گذارنند؛ پس به اهمیت دکوراسیون این محیط پی بردید.

لازم به ذکر است که در مقاله قبلی که در “های وود” منتشر کردیم، پرطرفدارترین رنگ های سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کردیم و اگر دوست داشته باشید، این مقاله را می توانید بخوانید:

بهترین رنگ کابینت در سال ۲۰۲۲ + ترکیب ها و رنگ های پرطرفدار

انتخاب رنگ کابینت: تک رنگ یا دو رنگ

با پیشرفت تکنولوژی و طرح های دکوراسیون داخلی، کابینت ها هم تنوع بالایی پیدا کردند؛ از سبک گرفته تا رنگ و ظاهر آن. یکی از گزینه های شما برای انتخاب رنگ کابینت، کابینت های تک رنگ یا دو رنگ است.

کابینت تک رنگ که تکلیفش مشخص است و شما با توجه به دکوراسیون خودتان، یک رنگ را انتخاب می کنید اما اگر قصد انتخاب کابینت دو رنگ را دارید، باید به ترکیبات رنگی آن دقت کنید؛ به عنوان مثال اگر سبک آشپزخانه شما کلاسیک است، از رنگ های کلاسیک می توانید استفاده کنید اما اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است، می توانید از رنگ های فانتزی یا حتی کرم، مشکلی، سفید و… بهره ببرید.

گاهی شما می توانید از رنگ های تضاد هم استفاده کنید و زیبایی خاصی به آشپزخانه خود دهید؛ مثلا ترکیب رنگ های مشکی و سفید، قرمز و سفید و رنگ های این سبکی را می توانید در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ کابینت: طرح چوب

جنس کابینت ها از چوب است و چه از این بهتر که کابینت هایمان، رنگ چوب طبیعی یا طرح چوب داشته باشد؟ البته رنگ طبیعی چوب، چون مایل به قهوه ای است و جز رنگ های تیره به حساب می آید، در صورتی به شما پیشنهاد می شود که آشپزخانه بزرگی داشته باشد یا نورگیر خوبی داشته باشد که فضای شما تیره و تاریک نشود.

البته انتخاب رنگ کابینت با طرح چوب کاملا سلیقه ای است اما این نوع رنگ، محیط را زنده می کند و هماهنگی خوبی هم با دکوراسیون های سبک کلاسیک و حتی مدرن دارد.

انتخاب رنگ کابینت: رنگ کرم

خیلی از افراد، رنگ کرم را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب می کنند. کرم جز رنگ های خنثی به حساب می آید و نسخه پیشرفته تر رنگ سفید که کمی رنگ زرد به آن اضافه شده است. برای اینکه بفهمید آیا رنگ کرم انتخاب مناسبی برای دیزاین تزیین آشپزخانه هست یا خیر، باید به روحیات و سلیقه خودتان رجوع کنید.

رنگ کرم، به تنهایی فضا را خسته کننده و یکنواخت می کند؛ بنابراین بهتر است که در کنار آن، یک رنگ دیگر هم استفاده کنید. به همین دلیل است که ترکیب رنگ کرم و قهوه ای را در خانه های ایرانی اکثرا می بینید.

انتخاب رنگ کابینت:‌ کابینت سفید

در سال های اخیر، رنگ سفید برای کابینت ها و آشپزخانه، تبدیل به انتخاب لاکچری و مدرن شده است. برعکس کابینت های کرم، نیازی به انتخاب رنگ دیگری ندارید و کابینت یک دست سفید به شدت جذاب و زیبا است؛ همچنین رنگ سفید، با همه رنگ ها به خوبی هماهنگ است و طبق سلیقه خودتان، می توانید سفید را با رنگ های دیگر، ست کنید.

به عنوان مثال، اگر کابینت سفید را انتخاب کردید، می توانید صندلی یا دستگیره ها یا اجزای دیگر آشپزخانه را با رنگ های مشکی، طلایی و یا نقره ای انتخاب کنید تا جلوه زیبایی به آشپزخانه شما دهد.

کابینت طوسی نقره ای

طوسی با تناژهای نقره ای یا استیل، تبدیل به رنگ مورد علاقه خیلی ها شده؛ به طوری که این روزها شاهد افزایش تولید لوازم آشپزخانه طرح استیل هم هستیم. مزیتی که این رنگ دارد، این است که شما می توانید تمام کابینت ها و وسایل را طوسی و نقره ای انتخاب کنید و رنگ دیگری را با آن ترکیب نکنید؛ زیرا به تنهایی زیبایی بیشتری دارد.

برای انتخاب رنگ کابینت، به چه مواردی توجه کنم؟

قبل از اینکه رنگ کابینت خود را انتخاب کنید، باید به یک سری نکات توجه کنید تا فضایی زیباتر داشته باشید. یکی از این نکات، کوچک یا بزرگ آشپزخانه شما است؛ اگر آشپزخانه کوچکی دارید، باید از رنگ هایی استفاده کنید که فضای آشپزخانه شما را بزرگتر نشان دهد مثل رنگ خاکی یا خاکستری که با بقیه دکوراسیون هم ارتباط خوبی داشته باشد.

نکته دیگری که باید توجه کنید، وسایل شما است. اگر قصد انتخاب کابینت دارید، ابتدا به وسایلتان نگاه کنید که بعد از سفارش کابینت، پشیمان نشوید یا مجبور به تعویض تمام وسایل خود نشوید.

برای دریافت لیست قیمت کابینت به این صفحه مراجعه نمایید.


اگر کسب و کارتون در زمینه منبت و چوب هستش برای دریافت قیمت انواع دستگاه cnc چوب از این لینک اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست