دکوراسیون داخلی, همه مقاله ها

چگونه نرده چوبی را رنگ کنیم؟

چگونه نرده چوبی را رنگ کنیم؟

همانطور که در صفحه معرفی نرده چوبی گفتیم، بالا بردن امنیت راه پله ها مزیت اصلی نرده های چوبی است اما در کنار امنیت، زیبایی هم اهمیت دارد. رنگ آمیزی نرده چوبی یکی از عواملی است که باید بر اساس دکوراسیون منزل شما انتخاب شود. از سوی دیگر، چوب بعد از مدتی جلا و براقیت خود را از دست می دهد و باید مجدد رنگ شود. توصیه هایی برای رنگ آمیزی نرده چوبی وجود دارد که آن ها را در ادامه به شما می گوییم.

رنگ آمیزی نرده چوبی

رنگ آمیزی نرده چوبی جزء قسمت هایی از ساختمان است که کمتر به آن توجه می شود در حالی که با یک رنگ زدن ساده، می توانید زیبایی و هویت خاصی را به فضای ساختمان بدهید. زیبایی ظاهری باعث می شود تا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل شما بیشتر به چشم بیاید.

راه های مختلفی وجود دارد که به راه پله خود جلوه زیبایی بدهید که یکی از ارزان ترین و ساده ترین و در عین حال شیک ترین نوع تزئین راه پله، رنگ آمیزی آن است؛ البته باید این کار را توسط افراد متخصص انجام دهید تا علاوه بر زیبایی، نکات مهم و اصطلاحا فوت و فن های آن هم رعایت شود. از طرفی دیگر، قرار گرفتن نرده ها در زیر آفتاب و باران، آن ها را خراب می کند؛ بنابراین برای جلوگیری از پوسیدگی و زیبا سازی آن ها، به یک لایه رنگ نیاز است.

برای رنگ آمیزی نرده چوبی باید بسیار ظریف و با دقت، این کار را انجام داد؛ از این رو نیاز به افرادی که سابقه فعالیت خوبی دارند، استفاده کنید. این نرده ها، زیبایی چشمگیر و خاص خود را دارند که علاوه بر بالابردن امنیت و حفاظت از پله، می توانن زیبایی خاصی را به محیط ببخشند. امروزه انواع نرده های چوبی، در سبک های مدرن استفاده می شوند که با حفظ حس و حال سنتی، فضایی کاملا مدرن را برای ساختمان ها ایجاد می کنند.

چگونه نرده چوبی را رنگ کنیم؟

برای اینکه خودتان، نرده های چوبی منزلتان را رنگ کنید، باید چند مرحله را طی کنید. این مراحل را به دقت و به ترتیب انجام دهید تا نرده ها دچار پوسیدگی و خرابی نشوند.

مرحله اول – آماده سازی سطح کار

مثل همیشه باید قبل از اقدام به هر کاری، ابتدا نرده ها را از هر گونه گرد و غبار و آلودگی پاک کتید. دقت کنید که حتما قبل از اقدام به آماده سازی، از ماسک استفاده کنید تا سلامتی شما در خطر نیافتد.

در نرده چوبی، قطعا یک سری از قسمت ها را نمی خواهید رنگ کنید، در این صورت حتما این قسمت ها را با پلاستیک بپوشانید و سعی کنید از لباس کار هم استفاده کنید.

مرحله دوم – سنباده بزنید

برای سنباده زدن، بهتر است از یک برس پلاستیکی استفاده کنید. سطح نرده را با استفاده از برس، خوب پاک کنید و در نهایت، نرده را به وسیله آب شستشو دهید؛ سپس نرده چوبی خود را برای پیدا کردن هرگونه آسیب بررسی کنید.

اگر ایراد، مشکل یا آسیبی وجود داشت، حتما قبل از شروع به رنگ کردن، آن را بر طرف کنید.

مرحله سوم – بتونه کاری کنید

در این مرحله برای محافظت از سطح چوب، یک بتونه بر پایه روغن، انتخاب کنید و لایه نازکی از بتوه را بر روی نرده چوبی قرار دهید. این کار را به صورت لایه لایه و هر لایه را نازک انجام دهید تا از به وجود آمدن ضخامت بر روی نرده جلوگیری کنید.

هشدار: فقط در مناطق با تهویه مناسب، مراحل رنگ آمیزی را انجام دهید و از ابزار ایمنی مناسب هم استفاده کنید؛ همانطور که توسط سازنده رنگ شما پیشنهاد شده است.

مرحله چهارم – نقاشی

بعد از این که بتونه کاملا خشک شد، زمان رنگ کردن نرده چوبی شده است. بهتر است این عمل را در دو مرحله انجام دهید. اولین پوشش رنگ را به صورت یکنواخت و نازک اعمال کنید. این کار از به وجود آمدن ضخامت بر روی نرده جلوگیری می کند.

این پایان کار نیست و باید پوشش دوم رنگ را هم انجام دهید. هنگامی که اولین پوشش خشک شد، می توانید پوشش رنگ دوم را بر روی نرده چوبی خود اعمال کنید.

مرحله پنجم – اجرای لایه محافظ (کیلر)

بعد از رنگ آمیزی نرده ها، برای براق نمودن رنگ و همچنین ایجاد لایه محافظ بر روی سطح نرده از کیلر پلی یورتان یا پلی استر استفاده می کنند تا رنگ نرده مقاوم شود.

مرحله ۵ – اجرای لایه محافظ (کیلر )

بعد از رنگ نمودن نرده ها و خشک کردن رنگ، برای براق نمودن رنگ و همچنین ایجاد لایه محافظ بر روی سطح نرده از کیلر پلی یورتان یا پلی استر استتفاده می کنند تا رنگ نرده مقاوم شود .

جمع بندی مقاله

در این مقاله مراحل رنگ نمودن نرده چوبی بیان شد تا مصرف کنندگان بتوانند بعد از چند سال استفاده، رنگ نرده های خود را بر حسب سلیقه تغییر دهند.

برای دریافت خدمات cnc نرده چوبی به سایتی که پایین لینک میکنیم مراجعه نمایید :

قیمت دستگاه cnc چوب

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط